Sunday 6 May 2012

Sesuci Cinta


Aku baru je abis baca novel ni... best sangat jalan citer dia... cinta yang banyak halangan dan dugaan... hanya bersama kembali... kalau korang nak tahu kisahnya.. cari lah kt kedai dan beli novel ni... mesti korang rasa sedih punyer lah...

Cintaku sesuci nur yang terpancar di mata hatimu…..Nuraina yg belajar di sekolah agama telah menemui cintanya dengan Armand iaitu seorang lelaki yg terlalu merendah diri. Walaupun Armand telah melanjutkan pelajaran keluar Negara, dia selalu berhubung dengan kekasih hatinya Nuraina.
Sehinggalah Nuraina telah membawa diri ke luar Negara tanpa pengetahuan Armand di atas desakan ibu Armand iaitu Puan Sri Marshitah utk memutuskan hubungan dengan anaknya kerana perbezaan darjat. Nuraina telah mengambil jurusan fashion designer di London.
Selama 5 tahun, hatinya masih pada Armand sehinggalah dia bertemu dengan Behzad berasal dari Amerika Syarikat dan beragama islam. Tersangat hensemmmm hehehe. Behzad mencuba pelbagai cara untuk memikat Nuraina sehingga Nuraina pergi ke Sepanyol untuk menenangkan hati.
Dalam lawatannya ke Sepanyol, secara tak sengaja dia telah berjumpa semula dengan Armand di Istana Al-Hambra, Andalusia. Hatinya sekali lagi bergolak samada memilih Armand @ Behzad yg sentiasa menanti cintanya berbalas. Armand pula menyalahkan Nuraina kerana meninggalkannya tanpa sebab. Dia ingin menyambung kembali cintanya yg terputus selepas 5 thn 6 bln. Antara dua, Nuraina telah memilih Armand.
Konflik mula terjadi apabila mereka berkahwin. Nuraina tidak dpt menyesuaikan dirinya di rumah Armand @ KL. Armand pula menghadapi tekanan apabila papanya berkahwin lagi. Tekanan bertambah apabila Nuraina disahkan mengandung anak kembar. Nuraina masih teringatkan Behzad apabila masalah melanda dan dia semakin tertekan apabila Behzad disahkan meninggal akibat radang paru2 kronik.
Nuraina selamat melahirkan sepasang anak kembar tetapi anak perempuannya telah meninggal akibat kompilasi. Dia menyalahkan Armand di atas segala yang terjadi. Perang dingin berlanjutan sehingga 6 bln di mana rmand Di Malaysia dan Nuraina di London. Apabila hati Nuraina tetap pada Armand, dia pulang ke Malaysia dan membantu kewangan Armand yang meruncing.
Hepy family apabila keluarga Armand dapat menerima Nuraina di dlm hidup Armand.

No comments:

Post a Comment